1 Mart 2013 Cuma

Sosyal Hizmet Uzmanlarının Bireysel Görüşmede Verecekleri Geri Bildirimlere Dair Birkaç İpucu


Sosyal Hizmet Uzmanlarının Bireysel Görüşmede
Verecekleri Geri Bildirimlere Dair Birkaç İpucu


  1. Düzey Tepki: En ilkel tepkidir. Bu tepkiyi verirseniz, hiçbir duyguyu yakalayamazsınız.
  2. Düzey Tepki: Göz teması kurmadan, candan bıkkın bir şekilde geçiştirilerek ya da olgunlaşmamış yorumlar yaparak yanıt vermek sorun oluşturabilir.
  3. Düzey Tepki: Daha kritik olan bu geri bildirimle müracaatçının bulundu yeri keşfedeceksiniz. Sosyal hizmet uzmanlarının en az bu düzeyde tepki vermeleri beklenir.
  4. Düzey Tepki: Bireyin frekansına girilir. Size söylenmeyen, söylenemeyenin ardında yatan duyguya inilir. Senli cümleler kurulur.
  5. Düzey Tepki: Duygunun ekleme yapıldığı bu süreç oldukça risklidir. Eğer gerçek duyguyu yakalayabilirseniz oldukça etkili olabilirsiniz. Ancak yanılıyorsanız tepki alabilirsiniz. Hatalı bir yorumlama, kaş yaparken göz çıkarmaya sebep olabilir.

  • Empati: “Eşim bana güldü. Kendimi çok aptal hissettim. Aşağılanmış gibi hissettim.”

  1. Düzey Tepki: “Karınızın adı neydi?”
  2. Düzey Tepki: “Hı, hı. Anlıyorum.”
  3. Düzey Tepki: “Eşinizin davranışı sizi üzmüş olabilir.”
  4. Düzey Tepki: “Eşinizin bu davranışı sizi endişelendiriyor.”
  5. Düzey Tepki: “Eşinizin sizi çok incittiğini hissediyorum. Bana öyle geliyor ki, ona çok öfke duyuyorsunuz.”

  • Sıcaklık: “Oğlum aslında zeki ama okulda kötü not alıyor. Ne yapacağımı bilmiyorum.”

  1. Düzey Tepki: “Hangi ders?”
  2. Düzey Tepki: “Hım, anlıyorum. Tabi, zor durum.”
  3. Düzey Tepki: “Oğlunuzun potansiyelini görmemesi sizi üzüyor.”
  4. Düzey Tepki: “Çocuğunuzun okulda başarılı olmaması hem sizi endişelendiriyor, hem de oğlunuz adına endişeleniyorsunuz.”
  5. Düzey Tepki: “Oğlunuzun okul başarısızlığı hem sizi, hem de onu şaşırtıyor olmalı. Onun için endişelendiğinizi görüyorum. Oğlunuzun okulda daha başarılı olabilmesi için ona nasıl yardımcı olabileceğimizi düşünelim.”

  • İçtenlik: “Kızımı neredeyse evden atacaktım. Söylediğim hiçbir şeyi dinlemiyor. Gözüm onu görmek istemiyor!”
  1. Düzey Tepki: “Kızınız kaç yaşında? Aman canım, zamane kızları işte.”
  2. Düzey Tepki: “Ama bu sizin çocuğunuz; sevmeyi öğrenmemiz lazım.”
  3. Düzey Tepki: “Kızınızın bu davranışı sizi çileden çıkarmış. Genç kızınızla uğraşmakta güçlük çekiyorsunuz.”
  4. Düzey Tepki: “Kendi tecrübelerimden de biliyorum ki, ergenlerle uğraşmak güç oluyor bazen.”
  5. Düzey Tepki: “Ergenlerle iletişim kurmanın zor olabileceğini biliyorum. Hadi sizinle kızınız arasında nasıl daha güzel bir ilişki kurabileceğimizi düşünelim?”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder